ďťż
 
 
   GPRO - sezon 11
 
 

Menu

 
    
 

 

 

 

GPRO - sezon 11





Profesor - 9 September 2008, 18:45
Czas na nowy sezon i nowy wątek.

GPRO Sezon 11 rusza 12 września 2008

Przydatne linki

Strona główna GPRO
Reguły GPRO po polsku
GPRO Organiser - program do automatycznego gromadzenia danych dla wrogów Excela

********

Lista startowa CMF

Elite

Elite - binki ([Tomasz Wypych) - The Twilight Zone

Master

Master 1 - Willow (Adam Wierzba) - Phantom Racing #3
Master 4 - handballer (Łukasz Dawgiert) - Lightning Fast Racing Team

Pro

Pro10 - huzar (Rafal Kucha) - Włatcy Much
Pro 11 - Powdel (Andrzej Chmielewski)
Pro 15 - Andrew (Andrzej Wyrozumski) - JButton Racing Team

Amateur

Amateur 21 - Ronin (Maciej Markowski)

Rookie

Rookie 10 - Profesor (Marcin Krygier)
Rookie 49 - adamus (Adam Kruszewski)
Rookie 54- Ruffi (Rafał Polaczek)
Rookie 78 - Baron von Kapa (Mateusz Zaborny)
Rookie 95 - martin (Marcin Szewczyk)

Proszę chętnych o podanie danych w formacie
[Grupa] - [Nick CMF] - [Imię Nazwisko (opcjonalnie)] - [Zespół]

Po przygotowaniu listy Wasze wpisy zostaną skasowane przez jakiegoś uprzejmego moda.

Ride on!





Profesor - 11 September 2008, 18:23
Ma ktoś linka do arkusza kalkulacyjnego paliwa Melera?




martin - 11 September 2008, 18:45
http://forumcm.net/index.php?showtopic=898...t=0&start=0 - stary temat, w pierwszym poście jest link

Udało mi się upolować świetnego moim skromnym zdaniem kierowcę. Jedyna wada to to, że sporo kasy bierze, ale podpisałem kontrakt tylko na 10 wyścigów, więc jeśli już będę miał raczej pewny awans, to zmienię na tańszego :P
Overall: 73 Concentration: 226 Talent: 7 Aggressiveness: 0 Experience: 137 Technical insight: 18 Stamina: 37 Charisma: 74 Motivation: 188 Reputation: 73 Weight(kg): 91 Age: 35

EDIT: Ach, jeszcze prośba. Mógłby ktoś wrzucić mniej więcej zużycie paliwa na very low? Bo dawno grałem, już nie pamiętam.




adamus - 11 September 2008, 18:49

http://forumcm.net/index.php?showtopic=898...t=0&start=0 - stary temat, w pierwszym poście jest link
Myślę, że Profesor znalazł ten link co podałeś... problem w tym, że link nie działa.





Profesor - 11 September 2008, 19:28
Nom




Fasol - 11 September 2008, 19:35
Trophies: 0 Number of GPs: 26 Wins: 1 Podiums: 2 Points Scored: 55 Pole Positions: 0 Fastest Laps: 0 Av pts/race: 2.12 Driver skills history graph

Overall: 85 Concentration: 53 Talent: 138 Aggressiveness: 38 Experience: 74 Technical insight: 99 Stamina: 13 Charisma: 32 Motivation: 222

To mój kierowca, fajnie, że jest chudy, waży tylko 67 kg :D

Pojechałem już kwalifikacje, zaliczam je do nieudanych. Mam taki sam problem, co w zeszłym sezonie. Mimo dobrych ustawień auta kierowca średnio na okrążeniu popełnia błędy (średnio 1-2 sekundy). Przez to sporo tracę w q1, jednocześnie biorę mniej paliwa w q2... Ostatecznie 7/19.




adamus - 11 September 2008, 19:37
moim zdaniem popełnia błędy przez niski poziom koncentracji




Fasol - 11 September 2008, 19:46

moim zdaniem popełnia błędy przez niski poziom koncentracji
Hmm, nie znam statystyk mojego byłego kierowcy, napisał do nowego menadżera, czy mi ich nie poda ;].
Pewnie masz rację, ale i tak wolę się upewnić :P




Rufi - 11 September 2008, 19:58
Kierowca przyzwoity, jak na rookie spory talent, szkoda, że ma tak niską koncentrację, bo tak to pewnie by wymiatał...




binki - 11 September 2008, 20:23
W rookie talent spokojnie może zastąpić koncentrację. Co kierowcy Martina, to jedna uwaga jest taka, że on już jest w wieku w którym traci umiejętności po każdym wyścigu. To nie wróży nic dobrego...




Fasol - 11 September 2008, 21:22
Pewnie macie rację.
W zeszłym sezonie zawsze miałęm słabe kwalifikacje, ba zdołałem się z tym pogodzić.
Natomiast podczas samego wyścigu szło mi wyśmienicie, awansy z 16, czy 19 miejsca do punktowanej 8-semki były super przeżyciem. Ale mimo wszystko nie zapomnę swojej złości, kiedy to po raz 3 zająłem 9 miejsce, pierwsze niepunktowane :D
A i pamiętam też sytuację, kiedy jechałem na 5 miejscu, a za plecami miałem dwóch rywali. Broniłem się przez 10 okrążeń, nadeszło ostatnie... Wtedy błąd kierowcy i spadek o 2 miejsca, byłem zły. :D




martin - 11 September 2008, 21:46

Co kierowcy Martina, to jedna uwaga jest taka, że on już jest w wieku w którym traci umiejętności po każdym wyścigu. To nie wróży nic dobrego...
Raczej nie wiążę z nim swojej przyszłości. On ma mi załatwić mnóstwo punktów w jak najkrótszym czasie. Jak na razie jest na najlepszej do tego drodze. Po kwalifikacjach jestem jak na razie na 4. miejscu :).




michal85 - 11 September 2008, 22:34

Natomiast podczas samego wyścigu szło mi wyśmienicie, awansy z 16, czy 19 miejsca do punktowanej 8-semki były super przeżyciem.
Nie chcę studzić Twojego entuzjazmu, ale w rookie jest wiele managerów, którzy popełniają straszliwe babole w taktyce, więc wyprzedzenie kilku rywali nie jest wielkim wyczynem ;)

Co do Twojego kierowcy - znowu ponarzekam, bo jak dla mnie jest mocno przeciętny. Nie wiem, czy bardziej doświadczenie koledzy się ze mną zgodzą, ale przede wszystkim w rookie, trzeba patrzeć na koncentrację oraz staminę. W wyższych grupach pewnie przydaje się talent, ale bez koncentracji min. 100 kierowca wymiataczem raczej nie będzie. Mój obecny kierowca, który w rookie wymiatał i w amatorach daje radę, ma talent ledwie 33.

Martin moim zdaniem trafił dużo lepiej.




handballer - 12 September 2008, 00:33
No i rewelecja :| Jak byłem bez kierowcy i dyrektora, tak jestem i teraz :/. 4 bańki poszły na śmietnik. Kolejny sezon stracony w Masterach :/




huzar - 12 September 2008, 00:46

EDIT: Ach, jeszcze prośba. Mógłby ktoś wrzucić mniej więcej zużycie paliwa na very low? Bo dawno grałem, już nie pamiętam.

mi spalił dokladnie 208 litrow przy silniku na 5 poziomie (tor Kaylani)




martin - 12 September 2008, 21:30
Eeech, tylko 8 miejsce. Szkoda, bo w sumie mogłem nawet wygrać, ale przez fatalnie wyliczone paliwo miałem dwa nadprogramowe pity. Nie spodziewałem się, że aż tyle spali bolid paliwa :-k. Chyba coś koło 230 w sumie




Fasol - 12 September 2008, 21:40
Też mi się tak wydaje, ja miałem zatankowane 65, 80, 75 czyli łącznie 220 litrów, a dodatkowy pit wypadł na 2 kółka przed metą.
Szkoda, bo przez niego straciłem trochę miejsc, lecz mimo wszystko jestem zadowolony. Zdobyłem 2 punkty, przy, a w zasadzie bez risków i ulepszania auta poszło naprawdę fajnie ;).
Miejmy nadzieję, że przyszłe wyścigi pójdą już dużo lepiej :)




Profesor - 13 September 2008, 08:15
W szoku jestem, zapomniałem o wyścigu, a tutaj mój misiek 3. miejsce wykręcił :o




Willow - 13 September 2008, 10:13
A moje szanse na punktowaną ósemkę pogrzebały 3 rzeczy:
- nieumiejętność wyprzedzania
- idiota, który zatankował bak na 46 okrążeń
- awaria hamulców... w zupełnie nowym aucie

Teraz testing, trening i czekamy kilka wyścigów na kolejną szansę...




Profesor - 15 September 2008, 07:51
Uwaga - deszcz podczas pierwszego quala!




binki - 15 September 2008, 07:57

Uwaga - deszcz podczas pierwszego quala!

I sucho podczas drugiego, więc pamiętajcie drogie dziadki setup zmienić na suchy. :P




Profesor - 15 September 2008, 12:49
Lista startowa CMF

Wyniki i klasyfikacja po GP Argentyny

Elite

Elite - binki ([Tomasz Wypych) - The Twilight Zone - 31. miejsce => 31. [-], 0 pkt

Master

Master 1 - Willow (Adam Wierzba) - Phantom Racing #3 - 37. miejsce => 37. [-], 0 pkt
Master 4 - handballer (Łukasz Dawgiert) - Lightning Fast Racing Team - nie wystartował => 40. [-], 0 pkt

Pro

Pro 10 - huzar (Rafal Kucha) - Włatcy Much - 28. miejsce => 28. [-], 0 pkt
Pro 11 - Powdel (Andrzej Chmielewski) - 31. miejsce => 31. [-], 0 pkt
Pro 15 - Andrew (Andrzej Wyrozumski) - JButton Racing Team - 6. miejsce => 6. [-], 3 pkt

Amateur

Amateur 21 - Ronin (Maciej Markowski) - 20. miejsce => 20. [-], 0 pkt

Rookie

Rookie 10 - Profesor (Marcin Krygier) - 3. miejsce :jupi: => 3. [-], 6 pkt
Rookie 49 - adamus (Adam Kruszewski) - 7. miejsce => 7. [-], 2 pkt
Rookie 54- Ruffi (Rafał Polaczek) - 5. miejsce => 5. [-], 4 pkt
Rookie 78 - Baron von Kapa (Mateusz Zaborny) - 7. miejsce => 7. [-], 2 pkt
Rookie 95 - martin (Marcin Szewczyk) - 8. miejsce => 8. [-], 1 pkt

Gratulacje dla forumowej ekipy w Rookie, która w komplecie zapunktowała na inaugurację sezonu!




martin - 15 September 2008, 14:05
Jestem przerażony tym, jak mój kierowca jedzie w practice. Wykręca czasy na poziomie 1:47, podczas gdy najlepsi są po 12 sekund lepsi. Nic nie dają zmiany ustawień. Nie wiem ocb.




Joszi - 15 September 2008, 14:42
Talent: 7, genialny to on na mokrym nie będzie... :)




adamus - 15 September 2008, 15:26

Jestem przerażony tym, jak mój kierowca jedzie w practice. Wykręca czasy na poziomie 1:47, podczas gdy najlepsi są po 12 sekund lepsi. Nic nie dają zmiany ustawień. Nie wiem ocb.
a dobre opony założyłeś?




huzar - 15 September 2008, 15:31
Mój kierowca też na razie za dobry nie jest ale cały czas każe mu po schodach biegać żeby schudł!!

-- Wie ktoś z was może jak obniżyć choćby nieznacznie - Technical insight ( bo mój kierowca za bardzo mnie wnerwia w kwalifikacjach)




Fasol - 15 September 2008, 15:54

Mój kierowca też na razie za dobry nie jest ale cały czas każe mu po schodach biegać żeby schudł!!

-- Wie ktoś z was może jak obniżyć choćby nieznacznie - Technical insight ( bo mój kierowca za bardzo mnie wnerwia w kwalifikacjach)

Hmm, a co ma technical insight do kwalifikacji :>
Liczy się tylko koncentracja, jak mówię źle, to mnie poprawić.
Póki co rekordowo wysoko, 4 w Q1.




Profesor - 15 September 2008, 16:00
U mnie tradycyjnie w Argentynie pojechało tylko 20 kierowców. Teraz w Q1 połowa kierowców, którzy je pojechali, nie pojechała na rainach, stąd strata od 12 do 30 :o sekund do lidera. Ja zająłem 2. miejsce, ogółem na razie 5. miejsce, ale już wiem, że schrzaniłem strategię, więc tym razem punktów nie budiet.




Fasol - 15 September 2008, 16:24

Ja zająłem 2. miejsce, ogółem na razie 5. miejsce, ale już wiem, że schrzaniłem strategię, więc tym razem punktów nie budiet.
A tam ;)
Ja tak samo myślałem podczas ostatneigo GP, źle wyliczone paliwo, dodatkowy pit na kilka kółek przed metą i wpadły 2 oczka. Z tego co piszesz, można wywnioskować, ze Twoja grupa nie jest najmocniejsza, także o punkty wcale nie będzie tak trudno :>




Profesor - 15 September 2008, 16:46
Nie, źle ustawiłem paliwo na jazdę na jeden pit, za późno znalazłem notatki z dawnych sezonów.




adamus - 15 September 2008, 17:10
ja w Rookie nie jeżdżę na 1pit bo trzeba za dużo paliwa brać, moim zdaniem przy niskich lvl silnika nie opłaca się jeździć na 1pitstop (ale to tylko takie moje przemyślenia)




michal85 - 15 September 2008, 18:08
Nieco spóźniony ale co tam ;)

amateur 3 - michal85 - Michal Maslyk - F1 Poland National Team




martin - 15 September 2008, 18:10

a dobre opony założyłeś?
Hahahahahaha ale ze mnie mózg :D Dzięki, bo sam bym pewnie na to nie wpadł i pojechałbym na softach :]




handballer - 15 September 2008, 18:39
Trzecia próba pozyskania kierowcy nieudana :/ . Drugi wyścig mam z głowy :|




Profesor - 15 September 2008, 18:45
A nie możesz dla bezpieczeństwa jakiemuś dziadu oferować jednego wyścigu?




Willow - 15 September 2008, 19:21

Lista startowa CMF

Wyniki i klasyfikacja po GP Argentyny

Master

Master 1 - Willow (Adam Wierzba) - Phantom Racing #3 - 37. miejsce => 37. [-], 0 pkt


Pomyliłeś mnie z moim bratem ;P

Ja zająłem dużo wyższe, 32 miejsce :)




Rufi - 15 September 2008, 19:26
Zauważyłem, drodzy Panowie, że zainteresowanie gpro znowu na tym forum się ożywiło, stąd moje pytanie: co sie dzieje obecnie z forumowym teamem, bo pamietam, że kiedyś składałem podanie, ale bez odzewu, a nie ukrywam, że chętnie bym coś ciekawego zorganizował :>




Profesor - 15 September 2008, 19:27
Leży i kwiczy.




Rufi - 15 September 2008, 19:34
To może reaktywacja?Ten team w ogóle jeszcze istnieje?




handballer - 15 September 2008, 19:45

A nie możesz dla bezpieczeństwa jakiemuś dziadu oferować jednego wyścigu?
Właśnie tak robiłem ale widać, nie tylko ja miałem chrapkę na jakiegoś ogórka. Po statach na oko nie był zły i nawet oferowałem mu kilkakrotnie więcej niż chciał, ale ktoś mnie chyba przebił. Cóż, czekamy do czwartku.




Dzidektib - 16 September 2008, 00:32
Czy ktos moze powiedziec/obliczyc ile trzeba wziac paliwa na 1 lvl silnika?




huzar - 16 September 2008, 14:09

I sucho podczas drugiego, więc pamiętajcie drogie dziadki setup zmienić na suchy. :P

Zmieniacie setup o stałe wartości czy też zależnie od charakterystyki toru. Mam tu na myśli np. suspension low lub high albo downforce




binki - 16 September 2008, 15:02


I sucho podczas drugiego, więc pamiętajcie drogie dziadki setup zmienić na suchy. :P

Zmieniacie setup o stałe wartości czy też zależnie od charakterystyki toru. Mam tu na myśli np. suspension low lub high albo downforce


Ciężko zmieniać o stałe wartości gdy konwersja zależy od tylu czynników. Każdy tor ma własną konwersję, do tego dochodzi kierowca, TD, pogoda itp..




adamus - 16 September 2008, 19:26
mój kierowca to chyba nie umie przyspieszać, cały czas jedzie tym samym tempem, boi się pojechać szybciej?




Fasol - 16 September 2008, 19:28

mój kierowca to chyba nie umie przyspieszać, cały czas jedzie tym samym tempem, boi się pojechać szybciej?
Mam podobny problem ;|
Czasy na poziomie 1:21, z 5 spadłem już na 8 pozycję...
Może trzeba wreszcie dać jakieś riski...?

:lol:
spora część R78 pojechała na esoftach :D




Rufi - 16 September 2008, 19:53
Gram w tą grę już chyba 4 czy 5 sezon, z przerwami, ale nigdy do dnia dzisiejszego nie mialem niemilej sposobności włoczenia się za wolniejszymi kilkanaście okrążeń...jeszcze ten dlugi pit.Damn it!




Fasol - 16 September 2008, 20:13
A ja nie wiem, poszedłem na telewizję, wracam a tutaj jestem 19, mam 3 minuty straty i 2 pity, k***a co się stało?!




Profesor - 16 September 2008, 20:30
Coś się spsuło?




Fasol - 16 September 2008, 20:35

Coś się spsuło?
Chcesz powiedzieć shit happens? :-k
Czemu akurat dzisiaj?
Tyle innych wyścigów, a teraz 5 w kwalifikacjach (rekordowo) i szansa na dobry wyścig zaprzepaszczona.
Na dodatek paliwo było dobrze wyliczone, więc ból jeszcze większy...




Profesor - 16 September 2008, 22:05
^@%!$# :sciana: Ale zjebałem. No, &^^#&(@!*, ale zjebałem, wygrany wyścig oddałem walkowerem przez złe wpisanie paliwa na drugi stint :sciana: :sciana: :sciana: :sciana: :sciana:




martin - 16 September 2008, 22:09
Ja tymczasem piąte miejsce. Miałem sporo szczęścia, na mecie w baku nie miałem już ani kropelki paliwa :P Minimalnie większe zużycie i byłby dodatkowy pit. Na przyszłość nie warto chyba tak kusić losu.




huzar - 16 September 2008, 23:48
A ja przywiozłem na metę prawie 40l paliwa. Auto spaliło znacznie mniej niż w poprzednim sezonie.
12 miejsce ale i tak jestem zadowolony




Willow - 17 September 2008, 06:07
A ja znów się przekonałem, że minimalne błędy w kwalifikacjach, drobne błędy w ustawieniu bolidu i paliwa przekładają się na wygraną bądź porażkę w masterach. Kumpel z teamu (posiadający podobnego kierowcę, gorszy bolid) zajął 6 miejsce (startując z 20 miejsca), a ja 15... startując z 21...




Fasol - 17 September 2008, 15:16
Dobra, kłopoty dotyczyły opon, raz jakiś bąbel, czy pęcherz, a za drugim razem były jakieś podejrzenia i też zjechał. Trudno, strata sporo punktów, ale miejmy nadzieję, ze nadrobię.
Ludzie, w Q1 znowu leje! Zakładać rainy :D
BTW, zużycie opon na medium, wysoka temperatura, obawiam się, że softy nie starczą :-k Osobiście wziąłem mediumy.

edit;
po Q1 jestem pierwszy, :jupi:
Ale jechało dopiero 10 graczy, trzeba poczekać, lecz mimo wszystko jestem zadowolony.




martin - 17 September 2008, 19:17

BTW, zużycie opon na medium, wysoka temperatura, obawiam się, że softy nie starczą
Na 2 pity, jak mniemam? :-k

Zastanawiam się, czy zacząć już coś aptejdować swój bolid, bo choć części jeszcze jeden wyścig powinny wytrzymać, obawiam się, że inni, którzy ulepszą swoje maszyny, mogą odskoczyć. A moim celem jest jak najszybsze zaklepanie sobie awansu, by wymienić kierowcę na tańszego.

Ach, i jeszcze pytanko - na której części, poza nosem reklamy są najdroższe?




Willow - 17 September 2008, 20:18
Lista części, na których mogą się reklamować firmy sugeruje kolejność ich dochodowości, aczkolwiek jest wyjątek :P




martin - 17 September 2008, 21:13
Hmm... mógłbyś troszeczkę jaśniej? Bo za mało inteligentny jestem na takie zagadki :P

PS: Znalazłem jakiś arkusz kalkulacyjny do liczenia paliwa. Może się komuś przyda :) - http://www.plikus.pl/zobacz_plik-Kalkulato...PRO-159610.html




Rufi - 17 September 2008, 21:49
czy hardy na 1 pit dadzą radę?




Willow - 17 September 2008, 22:16

czy hardy na 1 pit dadzą radę?

Dadzą radę.

Martin:
Lista części, na których możesz mieć reklamę:
Engine cover
Sidepods
Nose
Rear wing
Front wing

Podpowiada ona kolejność ich znaczenia. Za egine cover dostaniesz najwięcej kasy itp... z tym, że jest jeden wyjątek :)




martin - 18 September 2008, 10:48
Ok, jeszcze jedno - jakie mniej więcej jest spalanie na fuel consumption high? Pytam się tak ciągle o coś, bo dawno już nie grałem, a wszystkie zebrane przeze mnie dane wyparowały :)




Marian - 19 September 2008, 11:57
Proszę o dopisanie mnie do listy.

Rookie 3 - Marian - Marcin Brodowski




Fasol - 19 September 2008, 18:40

Ok, jeszcze jedno - jakie mniej więcej jest spalanie na fuel consumption high? Pytam się tak ciągle o coś, bo dawno już nie grałem, a wszystkie zebrane przeze mnie dane wyparowały :)
Według mnie na to wpływa zbyt dużo czynników (kierowca, poziom silnika...) aby móc wywnioskować jakie jest średnie zużycie ;) Raczej nie ma jakiegoś uniwersalnego dla każdego auta ;).




martin - 19 September 2008, 22:32
No i jak na ironię znowu źle policzyłem paliwko i miałem dodatkowy pit na okrążenie przed końcem, co zepchnęło mnie z 4. na 7. pozycję :/. Pecha mam lekkiego w tym sezonie, płacę frycowe :)




huzar - 20 September 2008, 03:31
Ja byłem 12 ( drugi raz z rzędu to samo miejsce) ale startowałem 13 więc liczyłem na więcej. Okazało się jednak że mój kierowca jeszcze nie jest gotowy na ściganie na 2 pity i raczej musze szukać punktów w taktyce.

I znowu mnie zaskoczył z paliwem bo spalił mniej niż sie spodziewałem - i to dużo mniej :o




adamus - 20 September 2008, 11:00
Pamiętajcie o dobrych oponach w qualach. 1Q rainy a w 2Q najlepiej ESy bo padać i tak będzie przez cały wyścig. Ja startuje na rainach.




Andrew - 20 September 2008, 11:36
Można prosić o zużycie części na torze Spa. :)




adamus - 20 September 2008, 11:37
Sezon 5:

lvl Przed Po
Chassis 7 38 54
Engine 8 95 99
Front Wing 8 30 47
Rear Wing 8 29 49
Underbody 9 40 62
Sidepods 7 27 38
Cooling 7 24 33
Gearbox 7 48 71
Brakes 8 99 99
Suspension 8 51 82
Electronics 7 44 52

Sezon 6:

lvl Przed Po
Chassis 7 42 57
Engine 9 40 75
Front Wing 7 ? 77
Rear Wing 7 ? 83
Underbody 9 73 94
Sidepods 7 47 57
Cooling 7 49 57
Gearbox 7 71 93
Brakes 7 ? 97
Suspension 7 ? 99
Electronics 7 32 40

ja posiadam tylko takie dane




Andrew - 20 September 2008, 11:43
Dziękować. :*




huzar - 20 September 2008, 12:40
Dzięki adamus :piwo:

A wiecie może ile dodać paliwa do deszczowej jazdy?? Bo podobno w deszczu pali więcej.
Ja myśle żeby dodać z 5% i nie wiem czy to za mało czy za dużo:)




adamus - 20 September 2008, 12:42
Spalanie w deszczu jest mniejsze niż na suchych torach, biorąc pod uwagę, że na Spa jest podobne spalanie do ostatniego wyścigu (też high) to zalewamy mniej paliwa niż nam wczoraj spalił bolid. Ja biorę 230litrów mając 2lvl silnika.

edyta się pyta starych wyjadaczy czy dobrze pamiętam z tym mniejszym spalaniem? :)




Willow - 20 September 2008, 15:36
Dobrze.




Boski - 22 September 2008, 09:08
Proszę dopisać mnie do listy. :)

Amateur 29 - Boski (Michał Jakubowski) - FaSt Racing Team




Meler - 23 September 2008, 11:43
No to kolejny powrót do GPRO :) może teraz jak już mam w miare ustatkowane życie to dam rade :) Rookie - 8, Artur Melerowicz




Dzidektib - 23 September 2008, 14:21
Prosze o dodanie mnie do listy:
Adam Dzido (Rookie 17) ;>




Fasol - 23 September 2008, 16:02
Dobra, ważna sprawa! ;)
Rozważam ustawienie rainów na wszystkie 3 pozycje, czyli tam na start, gdy mokra i sucha trasa... Czy mi się to opłaci? Gdy przestanie padać na 2-3 kółka to mogę sporo nadrobić (2 pity), ale moje pytanko. Jak się spisują rainy na suchej nawierzchni? Ktoś mi powiedział, że podobnie jak hardy? Prawda to?




handballer - 23 September 2008, 16:11
Nie prawda. O wiele szybciej się zużywają od hardów, a przy tej temperaturze to tak na oko maks 10 kółek wytrzymają. Tak czy siak, ja sobie ustawiłem wszędzie rainy




binki - 23 September 2008, 16:39

Nie prawda. O wiele szybciej się zużywają od hardów, a przy tej temperaturze to tak na oko maks 10 kółek wytrzymają. Tak czy siak, ja sobie ustawiłem wszędzie rainy

10 kółek na rainach na suchym torze Spa to optymizm graniczący z głupotą. :) 6-7 max :)




handballer - 23 September 2008, 16:55
W sumie zapomniałem, że Spa jest najdłuższym torem, ale mam nadzieję, że szybko zacznie padać. W końcu bez ryzyka nie ma zabawy :)




Meler - 23 September 2008, 18:25
7 po qualu, start na rainach, pewnie nie spadnie deszcz przez caly wyscig jak znam moj fart ;P




Fasol - 23 September 2008, 18:44

pewnie nie spadnie deszcz przez caly wyscig
Niech tylko spróbuje :D.
Ja podobnie, 7 po qualach ;)




Meler - 23 September 2008, 19:12
uff, zaczelo :)




Perez - 23 September 2008, 19:13
Uff, pada :D




Fasol - 23 September 2008, 19:14
nic nie mówcie... :D.
mi zostało 25% opon jakoś.




Meler - 23 September 2008, 19:15
mam to samo baronie :) ale akurat chyba dociagna do pierwszego planowanego tankowania :)




Fasol - 23 September 2008, 19:29

mam to samo baronie :) ale akurat chyba dociagna do pierwszego planowanego tankowania :)
Mi się udało, zalane było 70 litrów.
Po picie wyjechałem 19 :(




Meler - 23 September 2008, 20:21
Koncertowo spapralem taktyke :)




Fasol - 23 September 2008, 20:22

Koncertowo spapralem taktyke :)
:rotfl:
ja też, zostanie ze 30 litrów w baku ;).
Nie chcę sobie już psuć nerwów, 15 miejsce jakos będzie ;|. Czasy na poziomie 2:26...

o, dymek się pojawił.




Profesor - 23 September 2008, 20:24
Spieprzyłem totalnie. 12. na finiszu




Meler - 23 September 2008, 20:27
14 na finiszu. 30 l w baku, chyba identycznie jak Baron von Kapa pojechalem :D




Perez - 23 September 2008, 20:30
A u mnie mieszane uczucia. Startowałem z 3. miejsca. Na tych 5-6 kółkach bez deszczu dwóch na hardach zrobiło taką przewagę, że nawet dodatkowy pit nic nie dał. Do tego 3 błędy kierowcy, defekt jakieś 7 kółek przed metą i ponad 30l w baku. W sumie chyba trzeba się cieszyć z 7. miejsca i faktu, że dojechałem :D.




adamus - 23 September 2008, 20:35
Startowałem z pole position na rainach. Gdyby zaczęło padać wcześniej to byłoby lepiej. Pojechałem na dwa pitstopy i to był jednak błąd. Paliwo wyliczyłem idealnie bo zostało mi tylko 3% ale ostatecznie tylko 7miejsce. Parę osób u mnie w grupie wystartowało też na rainach, pierwszy stint zrobili o 2-3kółka dłuższy niż ja (ja tankowałem na 14lapie) i dotankowali się tak, że już więcej nie zjeżdżali. Dzięki temu zajęli wyższe miejsca niż ja.




huzar - 23 September 2008, 20:41
Ja byłem 10 - najlepsze miejsce w tym sezonie
taktyka na jeden pitstop no i gdyby nie 2 błedy kierowcy mogłoby byc lepiej
ale i tak nie marudze bo jest postęp




Powdel - 24 September 2008, 13:01
Car problem i tylko 31 m-ce z taktyką na pity a i jeszcze 30 l paliwa zostało.




huzar - 24 September 2008, 16:35
Na Fiorano to ja proponuje założyć hardy i zalać 180 litrów i można tak płynąć do samego końca wyścigu.

Ciekawe czy w tej grze możliwe jest przejechanie wyścigu bez zjeżdżania na pitstop?
Regulamin chyba o tym nie wspomina:)




binki - 24 September 2008, 17:23

Na Fiorano to ja proponuje założyć hardy i zalać 180 litrów i można tak płynąć do samego końca wyścigu.

Ciekawe czy w tej grze możliwe jest przejechanie wyścigu bez zjeżdżania na pitstop?
Regulamin chyba o tym nie wspomina:)


Czy możliwe? Na niektórych torach jak najbardziej. Czy rozsądne? Zdecydowanie nie.




huzar - 24 September 2008, 21:30

Czy rozsądne? Zdecydowanie nie.

No jeśli o mnie idzie to trudno mi oceniać co w gpro jest rozsądne a co nie jest. W zasadzie to sezon 11 powinien byc moim pierwszym w amatorach, a tu dzieki tym rewolucjom grupowym znalazłem się w połowie drogi na szczyt (czytaj Elite) choć ta druga połowa drogi zdecydowanie trudniejsza.
Ale mam nadzieje że w tym sezonie wreszcie nie uda mi się awansować :biggrin:




Willow - 24 September 2008, 21:42
Zauważ, że spalanie jest very high...




martin - 24 September 2008, 21:54
Ile wzięlibyście paliwa na 2 level silnika? Ja sobie wyliczyłem mniej więcej 210 litrów, ale to zupełnie na czuja, bo nie mam pojęcia jakie jest mniej więcej zużycie na very high.

Zastanawiam się, czy softy wystarczą na 2 pity. Niby zużycie opon jest high, ale trasa jest dość krótka, w porównaniu z innymi, poza tym nie będzie zbyt gorąco :-k. Co o tym sądzicie?




binki - 25 September 2008, 08:26

Ile wzięlibyście paliwa na 2 level silnika? Ja sobie wyliczyłem mniej więcej 210 litrów, ale to zupełnie na czuja, bo nie mam pojęcia jakie jest mniej więcej zużycie na very high.

Zastanawiam się, czy softy wystarczą na 2 pity. Niby zużycie opon jest high, ale trasa jest dość krótka, w porównaniu z innymi, poza tym nie będzie zbyt gorąco :-k . Co o tym sądzicie?


Przy niskim do średnim ryzyku nawet xsofty na dwa pity starczą...




Dzidektib - 25 September 2008, 17:42
Czy ktos moze podac ile trzeba wziac paliwa na 2 lvl silnika albo podac jakas tabelke?




Willow - 25 September 2008, 20:40
202 litry przy silniku na 3 lvl i deszczu przez pierwsze 5 okrążeń w sezonie nr 3 :)




Fasol - 26 September 2008, 22:30
Co taka cisza ;)?
Ja tutaj świętuje, 3 punkty zdobyte, za 6 miejsce :D.
Śmieszny wyścig, dziwny miał przebieg...
Szkoda, bo gdyby lepsze pity mogłoby być wyżej, ale cieszę się z tego co jest.
Jazda na riskach 5,5,5,0 się opłaciła ;].




Dzidektib - 27 September 2008, 00:40
Fuel left in the car after finish: 1 liters

Nic dodac nic ujac xD w trakcie wyscigu wydawalo mi sie ze jest niemozliwym zebym dojechal bez dodatkowego pitu,ale jednak udalo sie :> i swietne 2 miejsce.

A i jeszcze prosze ponownie o dodanie mnie do listy ;P

[Rookie17] - [Dzidektib] - [Adam Dzido]




martin - 27 September 2008, 09:25
A ja znowu pit na ostatnim kółku :/. Zabrakło litra, dwóch. Jak zobaczyłem że zjeżdżam do alei, to nie chciało mi się już nawet sprawdzać, gdzie wylądowałem. A byłbym piąty. Awans w tym sezonie mogę sobie już chyba włożyć między bajki.




Andrew - 27 September 2008, 09:29
Można prosić o zużycie części na torze Nurburgring. :)




binki - 27 September 2008, 09:31

Można prosić o zużycie części na torze Nurburgring. :)

Car parts level Cha Eng FWing RWing Underb Sidep Cool Gear Bra Susp Elec
9 8 9 9 9 9 9 9 9 9 9
Car parts wear (at the start)
30%35%17%22%26%24%10%30%35%34%9%
Car parts wear (at the finish)
52%64%36%47%47%35%21%52%72%68%16%




Andrew - 27 September 2008, 09:40
Dzięki, binki. :)

Chyba pojadę sobie na jeden pit. I tak rewelacji nie będzie. W kwalifikacjach mój kierowca spisuje się bardzo dobrze (10, 5, 2, 2, 3), a w wyścigu lipa. :-k




Fasol - 27 September 2008, 09:52
Czy jeżeli części są na wyższym poziomie, to się mnie zużywają? Bo nie wiem czy brać to pod uwagę.
Mam wszystko na 2 poziomie, a zużycie silnika wynosi 62%. Z danych Tomka wyniki, że dojadę, ale...?




Willow - 27 September 2008, 10:39
Baron FOBY :) A tak poważnie, to generalnie tak jest, że części zużywają się mniej gdy są lepsze

Binki, a podałbyś jeszcze riski na jakich jechałeś? :)




binki - 27 September 2008, 11:25
Obaj Panowie macie rację i obaj się mylicie jednocześnie. :) Część na wyższym poziomie nie oznacza niższego zużycia, bo od pewnego poziomu części na im wyższym poziomie tym mocniej schodzą.

A riski były coś kolo 20 z tego co pamiętam.




Meler - 27 September 2008, 12:43
hoho, nie miałem czasu patrzeć na wyścig a tu trzecie miejsce, nowy kierowca rewelka :) do tego 4 l na koniec czyli nieźle :)




huzar - 29 September 2008, 15:25

hoho, nie miałem czasu patrzeć na wyścig a tu trzecie miejsce

Moje najlepsze wyscigi to te których nie oglądałem. Być może lepiej więc nie oglądać wyścigów, zresztą poza denerwowaniem sie to i tak juz na nic sie nie ma wpływu.




Perez - 30 September 2008, 21:03
GP Niemiec mozna zaliczyć do udanych. Start z 5. miejsca i ostatecznie podium (2 lokata). Trochę szczęścia - główni konkurenci albo pojechali na 3 pity, co się nie opłaciło albo po prostu mieli awarię. 2 pity, jakieś 16-17 litrów na mecie i ostatecznie nie jest źle :)




Profesor - 30 September 2008, 21:05
A ja od tygodnia nie mam czasu nawet quali pojechać :|




Perez - 30 September 2008, 21:18
A tak się właśnie zastanawiałem, gdzie się podziałeś :P Już chyba drugi wyścig, kiedy nawet nie startowałeś... A widzę, że po 5 wyścigach było 5. miejsce (teraz chyba szóste się szykuje...).




huzar - 1 October 2008, 11:50
A ja 2 ostatnie wyścigi konczyłem na 15 miejscu startowałem z 26 i 27 pozycji. Gdyby tylko moje kwalifikacje były trochę lepsze to pewnie walczyłbym o punkty, a tak to moje wyścigi są bez historii.




adamus - 1 October 2008, 12:24
Następne gg to będzie loteria, będzie albo nie będzie padać, dodatkowo nowy tor w gpro. Będzie się działo.




huzar - 2 October 2008, 12:20
Ja sobie jade na 1 pit i mam nadzieje że zanim mi się skończy paliwo to zacznie padać deszcz jeśli wogóle ma padać. A jak nie trafie to mówi się trudno ;(




martin - 3 October 2008, 13:41
Ja wybrałem szaloną strategię na 3 tankowania. Większa szansa że akurat trafię z pitem na deszcz. A poza tym jak na razie 3. pozycja na starcie. Takie miejsce na mecie biorę w ciemno.




Powdel - 7 October 2008, 13:22
Jak myślicie jazda na 1 pit dziś to dobry pomysł :???: jest bardzo wysoka temp. czy opony stykną do końca.




binki - 7 October 2008, 15:48

Jak myślicie jazda na 1 pit dziś to dobry pomysł :???: jest bardzo wysoka temp. czy opony stykną do końca.

Hardy stykna.




Rufi - 7 October 2008, 16:39
No ja np. jadę na 1 pita na hardach ;) To w sumie jeszcze zależy, od tego jeszcze jak dobry jest twój kierowca oraz od tego czy jesteś w rookie, bo jeśli tak to moim zdaniem lepiej na jednego pita polecieć, bo i tak będzie mnóstwo strategii z kosmosu w rookie :keke:




Dzidektib - 7 October 2008, 17:08
No ja mam kierowce z sredniej polki mozna powiedziec,ale dzieki dobrze dobranym taktyka jest na 1 miejscu ; P dzisiaj tez jade na 1 pit i mam nadzieje ze inni beda zjezdzac na pity a ja bede jechal i jechal i przebijal sie do przodu xD




Perez - 7 October 2008, 21:13
No i kolejne GP za nami. Co tu dużo mówić - wszystkie obliczenia szlag trafił :) Miało być 2 pity, a wyszło 3, z czego ostatni na 60 kółku. Na szczęście nie ja jeden pomyliłem się w obliczeniach w na ostatnich kółkach prawie cała czołówka zjechała do pit stopu, tym samym udało się prawie obronić 2. miejsce z kwalifikacji i ostatecznie zająłem trzecie pozycję. Jazda na jednego pita byłaby dobrym rozwiązaniem, ale nie ma co narzekać :)




Meler - 8 October 2008, 02:02
Nareszcie nienajgorszy race, 6. miejsce a powinno byc 4. ale zabraklo mi 4 litrow paliwa i nieplanowany pit kosztowal dwie pozycje




Rufi - 8 October 2008, 09:50
Oh Yeah :D Zwycięstwo, już drugie w sezonie :)

Jechałem na hardach na jeden pit i na ostatnich kółkach lider zjechał na swój 3 pit i dzięki temu wygrałem :]




Dzidektib - 8 October 2008, 11:27
Jak myslicie,softy starcza na 1 pit czy mediumy?




huzar - 8 October 2008, 19:05

Jak myslicie,softy starcza na 1 pit czy mediumy?

Ja jade na mediumach, myśle że spokojnie powinny wytrzymać 132 km, chociaż przy tej kosmicznej temperaturze ...
Moim zdaniem softy nie starczą - ale mogę się mylić




Rufi - 8 October 2008, 20:26
Ja również jadę na 1 pita,według moich obliczeń różnica nie będzie w wyścigu tak duża między softami a mediumami, a mediumy są taktyką pewną ;)




huzar - 11 October 2008, 12:44
Jaką planujecie taktykę na Brands Hatch? Bo ja jak zwykle na 1 pit na mediumach bo nie chce ryzykować na softach

A tak przy okazjii to czy ktoś z was może miał podobne doświadczenia z kierowcą, że im mniejsze ryzyko mu dam to tym lepiej jedzie. W ostatnim wyścigu, gdzie wyprzedzanie było trudne, wyprzedził 3 innych na podobnym poziomie jak ja, a ryzyko miał ustawione na 10 ledwie, a w wyścigu gdzie wyprzedzanie było normalne a ryzyko mu ustawiłem na 68 nie wyprzedził nikogo :|




binki - 11 October 2008, 16:32

Jaką planujecie taktykę na Brands Hatch? Bo ja jak zwykle na 1 pit na mediumach bo nie chce ryzykować na softach

A tak przy okazjii to czy ktoś z was może miał podobne doświadczenia z kierowcą, że im mniejsze ryzyko mu dam to tym lepiej jedzie. W ostatnim wyścigu, gdzie wyprzedzanie było trudne, wyprzedził 3 innych na podobnym poziomie jak ja, a ryzyko miał ustawione na 10 ledwie, a w wyścigu gdzie wyprzedzanie było normalne a ryzyko mu ustawiłem na 68 nie wyprzedził nikogo :|


Nie to żebym coś sugerował, ale xsofty na tym torze, w tej pogodzie mogą cuda zdziałać. Ale ja się nie znam. :P

A co do ryzyka, to tym niestety trzeba umieć operować. Ryzyko musi być dostosowane do indywidualnych umiejętności kierowcy. Właściwy balans do uzyskania metodą prób i błędów.




huzar - 15 October 2008, 01:52
gratki binki - kolejny punkcik dla ciebie, a pewnie byłoby lepiej gdyby nie ten bład kierowcy na sam koniec wyścigu czy też cokolwiek tam się stało

mi też przydałby się jakś punkcik wreszcie żeby mieć pewne utrzymanie bo byłaby lipa tak spaść do amatorów a wyścigów już coraz mniej do końca sezonu -choć na razie paniki nie ma




binki - 15 October 2008, 06:12

gratki binki - kolejny punkcik dla ciebie, a pewnie byłoby lepiej gdyby nie ten bład kierowcy na sam koniec wyścigu czy też cokolwiek tam się stało

mi też przydałby się jakś punkcik wreszcie żeby mieć pewne utrzymanie bo byłaby lipa tak spaść do amatorów a wyścigów już coraz mniej do końca sezonu -choć na razie paniki nie ma


Ano mały błąd. :) Bywa. Normalna sprawa jak trzeba na elitowych riskach jeździć. :P Szkoda trochę tego 6 miejsca, ale sezon się przecież jeszcze nie skończył, a najwazniejszy problem, czyli utrzymanie, mam juz i tak z głowy. Teraz będę juz jeździł ze znacznie większym komfortem psychicznym. Wiem, że spokojnie jestem w stanie utrzymać tempo wyścigu nawet bez motywacji, więc jestem pełen optymizmu. :)




Andrew - 16 October 2008, 18:40
Można prosić o zużycie części na torze Anderstorp.

binki, dzięki. :)




Willow - 16 October 2008, 22:02
A mi udało się utrzymać w Masterach znowu (to już drugie podium) :)
W przyszłym sezonie już będę normalnie punktował, a teraz tylko testing, trening, testing, trening, downgrade, testing, trening, new parts, testing itp... No i S&F i budynki :)




Dzidektib - 17 October 2008, 22:33
@binki

Tydzien temu 1 pkt,a teraz widze juz z gorki ;> gratz




huzar - 17 October 2008, 22:55
A ja zdobyłem swój pierwszy punkcik w Pro dziś. Trening kierowcy przynosi efekty i teraz już bedzie mniej nerwowo bo prawdopodobnie sie utrzymam.

a teraz :


a teraz tylko testing, trening, testing, trening, downgrade, testing, trening, new parts, testing itp... No i S&F i budynki :)
:lol:




Rufi - 19 October 2008, 19:29
Ma ktoś dane zużycia z Magny Cours?




Perez - 21 October 2008, 21:28
Mój dziesiąty wyścig w GPRO okazał się szczęśliwy :D . 2 pity i paliwo na styk, do tego softy i sporo szczęścia. Najgroźniejszy konkurent (swoją drogą gość kręci niesamowite czasy - +3/4 sek w stosunku do czołówki - na samochodzie podobnym do mojego; nie wiem czy to kwestia kierowcy czy setupa...) nie wiedzieć czemu pojechał na... 6 pitów! Reszta w tyle o jakieś 30 sekund no i pierwszy raz mogłem posłuchać naszego hymnu narodowego (IMO kapitalna opcja z tym :) ). Najgroźniejsi rywale słabiej i jest realna szansa (przy zachowaniu obecnej formy) na awans :)




Profesor - 21 October 2008, 21:42
A mi zawiesili konto :( . Jeszcze parę dni i mogę wracać.




Fasol - 22 October 2008, 15:00

A mi zawiesili konto :( . Jeszcze parę dni i mogę wracać.
A to czemu?

Wyścigu nie oglądałem, bo nie było mnie w domu, miałem mocne zużycie części więc nie oczekiwałem niczego dobrego, a tu prosze, 2 raz z rzędu 5 miejsce :D .
Na promoiton list:
594. Mateusz Zaborny Rookie - 78 15

Więc jest całkiem fajnie już ;)
Z kasą nie najlepiej, do tego:
Front Wing 3 90%
Rear Wing 3 91%
Underbody 3 91%

Więc nie wiem, muszę zacząć oszczędzać, ale z drugiej strony kierowca zarabia 2,5kk$, a kontrat ważny do końca sezonu..




Perez - 28 October 2008, 21:52
A ja dziś bez komentarza (póki co). Po czterech wyścig i trzecich miejscach nadeszła świetna passa! Właśnie odpaliłem GPRO o na ostatnim okrążeniu blsko 40 sekund przewagi nad drugim miejscem. Co tu dużo mówić... trzeci raz z rzędu mistrzostwo io ten niesamowity hymn :)




Willow - 28 October 2008, 21:59
Zamiast podium 10 miejsce... niestety random mnie dopadł i wyszło gówienko :(




Perez - 28 October 2008, 22:09
Mały OT... Albo my (Polacy) jesteśmy Bogami w tej grze, albo reszta to banda idiotów. Biorę udział w 12 wyścigu. Notuję dzisiaj trzecią wygraną z rzędu plus do tego 4x3. miejsce w poprzednich wyścigach. Grupa... Rookie 76. Mam gości z 20-30 wyścigami na koncie (są i tacy z 40, 60 czy 90).... Mój kierowca "szałowy" Overall na poziomie 89 (bijący te nieszczęsne 85 tylko przez motywację). Po wyścigu jestem jakieś 3-4 mln na plusie bez konieczności redukcji częsci i co więcej w sumie mogę olać pozostałe wyścigi i mam awans. Nie wiem skąd ta refleksja, ale po takiej grze spodziewałem się czegoś więcej...




Willow - 28 October 2008, 22:23

Nie wiem skąd ta refleksja, ale po takiej grze spodziewałem się czegoś więcej...

Wiem o co ci chodzi, ale wskocz do PRO, albo Master i wtedy znów zadaj sobie to pytanie :)
Ja tę grę odkrywam codziennie na nowo. Po awansie, po randomie, po wejściu do nowej drużyny... i im więcej wiem, tym wiem mniej...

Utrzymanie się elicie (i awans do niej) to dla mnie czysta abstrakcja w tej chwili...




Perez - 28 October 2008, 22:32
Willow: Ja się zgadzam, bo już Hattricka przerabiam (w kwestii rozkminiania) przez ponad 2,5 roku... Ale nie uważasz, że GRPO całkowicie traci swój potencjał. Mi osobiście wystarczyło 8-9 wyścigów, żeby wiedziec ile leci paliwa i jakie opony gdzie się sprawdzają. Jedyne co mnie fascynuje to kwestia zużycia części, której... nie notuje :). Zaskocz mnie teraz i powiedz, że w wyższej klasie zużycie jest inne... PS W wyliczeniach weż pod uwagę lvl danej części :)




Willow - 28 October 2008, 23:17

Willow: Ja się zgadzam, bo już Hattricka przerabiam (w kwestii rozkminiania) przez ponad 2,5 roku... Ale nie uważasz, że GRPO całkowicie traci swój potencjał. Mi osobiście wystarczyło 8-9 wyścigów, żeby wiedziec ile leci paliwa i jakie opony gdzie się sprawdzają. Jedyne co mnie fascynuje to kwestia zużycia części, której... nie notuje :). Zaskocz mnie teraz i powiedz, że w wyższej klasie zużycie jest inne... PS W wyliczeniach weż pod uwagę lvl danej części :)

Oczywiście, że jest inne zużycie części, paliwa, opon. Wszystko zależy od kierowcy, strategii i innych szczegółów.

Owszem w rookie możesz klepać po kolei wszystkich, bo za konkurentów masz ludzi niedoświadczonych lub nie rozumiejących gry (tacy co mają po 60 wyścigów można uznać za tych drugich), ale jesteś pewien jakie skille kierowcy dają Ci szybkość, jakie regularność, a jakie wysokie miejsce w qualach? Jaki poziom powinien mieć skill odpowiedzialny za wyprzedzanie, aby w ogóle mieć szansę na takie manewry na torach z wyprzedzaniem normal, hard i very hard?
Jak wpływają riski na zużycie opon? Ustawić 40 czy 50? Wystarczy wtedy na 1 stint? A co z szybkością? Bo co z tego, że wytrzymają skoro będziesz ciągnął się w ogonie? To może twardsza mieszanka i riski 70? Wtedy trzeba sobie odpowiedzieć na pytanie jaka jest różnica w czasach na danym torze, przy danej temperaturze, przy różnych mieszankach. 0.3? 0.4? A jaki wpływ na te czasy ma paliwo? Czy wybrać 3 pity czy 2? Czy superszybkie okrążenia zniwelują mi stratę dodatkowego pitu? No ale może się okazać, że przy takich riskach Twój driver zrobi 8 błędów i cały zysk pójdzie się walić bo utniesz za jakimś wolniejszym dupkiem. Albo części nie wytrzymają takich risków? Teraz pytanie jaki poziom tych risków (których się uczepiłem) jest optymalny. Czy np do XX części się zużywają więcej, ale różnice są niewielkie, a po XY zużycie części rośnie kosmicznie. Tak samo z poziomem części. Niektóre levele są prawie całkowicie odporne na riski. FOBY, FOBY :) i tak dalej, dalej, dalej :)

No i błędy w Masterach są niewybaczalne. Źle policzone paliwo, jesteś na torze o 2 kółka za długo, notujesz wolniejsze czasy i już po tankowaniu wyjeżdżasz o 3-4 pozycje dalej. W rookie, amatorach i jeszcze w Pro takie błędy uchodzą płazem, lub są mało kosztowne...




Perez - 29 October 2008, 00:49
Na dziś na większość z Twych pytań odpowiem - nie wiem, ale od siebie dodam pytanie, czy nie przeceniasz tej gry... Oczywiście swój pogląd będę weryfikował na kolejnych etapach, ale na dzień dzisiejszy pytam z tego względu czy naprawdę jest sens siedzenia i weryfikowania tych wszystkich statystyk pod kątem każdego wyścigu. Pomijam tu kwestie związane z pogodą, bo te w pewien sposób naginają ramy wyścigu, ale zaznaczam, że akurat w tym sezonie na 12 wyścigów (w których brałem udział) 9 przebiegało w bezdeszczowej pogodzie, a co więcej najbliższe GP Kanady znowu będzie bez deszczu (a tutaj obliczenia sprawdzają się na 99%). Mało tego, analizując wyniki z Amature moje obecne nie są jakieś straszne (powiem więcej, przy dobrej grupie są nawet na to 5-6 miejsce). Proszę tego nie odbierać w żaden inny sposób, niż ten, który zaznaczyłem we wcześniejszym poście - czy inni są tak leniwi czy po prostu niektórym się chce...

Odnosząc się do dalszej części posta... Czy znowu nie przeceniasz? Inaczej - ja w żaden sposób nie neguję Twojego podejścia do tej gry, tylko staram się pojąc czy warto w nią inwestować czas. Riski na poziomie 40 są w Rookie niby hardcore'owe, a ja bez problemu jeżdżę na te 30 i wszyscy żyją. Nie równam tego również z ilością stintów, bo tutaj przewaga sięga rzędu 30-40 sekund na finiszu, a z tego co widzę to większość dobiera strategię stintów względem ilości paliwa, opon i długości trasy, a nie ustawionych risków (przy strategii na te 3-40 błedy wahają się w granicach do dwóch w co 3-4 wyścigu; trudno mówić o ryzyku w przypadku risków na 80 przy klasie kierowcy Overall 120 czy 130... - tego nie wiem). Dygresja - to trochę jak z FM-em, gdzie mordujemy się z taktyką, nie mając w sumie pojęcia, jaki ma znaczenie dla ostatecznego rozstrzygnięcia.

Lecimy dalej. Osobiście uważam GRPO po tych kilku wyścigach za grę w miarę przewidywalną. Zaznaczam, że NIE MAM POJĘCIA jak sprawa wygląda z wyścigami na tych samych torach w nowym sezonie, ale sugeruję się podawanymi danymi i wnioskuję, że wszystko przebiega tak samo (ewentualnie podobnie, gdzie to "podobnie" = minimalne różnice). Jedziemy dalej... Rola driverów - kolejna zagadka z cyklu "totolotka" i FM-a. Mam w grupie gościa z driverem o Overallu na poziomie 97 (treningowy skok + motywacja) i teraz pytanie - czy driver naprawdę może miec taki wpływ na wyścig? Skąd pytanie - otóż gość kręci czasy na poziomie 2-3 (nieraz 3-4) sek na kółko lepsze od reszty mając bolid na podobnym poziomie, co najwyżej o innym "usposobieniu" (power, handling etc.). Pytanie stąd, że nieraz po kwalifikacjach mam stratę tych kilku(nastu) tysięcznych, ale nie taką, żeby ktoś odjeżdzął na kilkanaście sekund po paru kółkach (tendencja się utrzymywała do momentu aż gość nie zaczął obierać dziwnej taktyki -p jazda na 5-6 pitów, bądź jego auto nie zaczęło padać w trakcie wyścigu). Sprawa części wydaje mi się "obliczalna" podobnie jak paliwa czy opon - kwestia tych 7-8 wyścigów (o ile nie zmieniają się te dane wraz z sezonem). Pomijam info związane z levelem danej części, bo te akurat mają minimalny wpływ na statystyki przy jednoskokowym wzroście/spadku (tj. zmiana skrzynki biegów z 3 na 4 lvl czy odwrotnie). I co więcej dodam, że jako laik w tej grze pozwalałem sobie wymieniać części przy zużyciu na dość bezpiecznym poziomie (krótko mówiąc - sierota nie miałem pojęcia co i jak, i potrafiłem wingi wymienić nawet na 30% zużycia) i ciągle operuję kasą na plusie.

Odnośnie ostatniego akapitu. Willow cholera jasna, mówimy o czterech klasa Master. Znaczy, że ta cała reszta (czyt. dół) jest niczym innym jak tylko pewną formą wytrwałości i tego nieszczęsnego zliczania kiedy, co, ile i komu? Powtarzam - ja za nic nie chcę negować samego sensu tej gry. Wciągnęła mnie, bo praktycznie co te kilka dni staram się obejrzeć wyścig live. Tylko próbuję zrozumieć ile na tych wyższych etapach jest naprawdę szczęścia, kalkulowania, obliczeń, analizy, a ile po prostu wyrachowania, które wynika z wiedzy opartej na poprzednich sezonach :) To się rozpisałem :) A że Ciebie męczę to wybacz, po prostu widzę, że temat znasz niejako "od podszewki" i możesz rozwiać moje wątpliwości. Na ile Twoje granie wynika z analizowania wszystkich danych, a na ile opiera się na tym, co zdążyłeś zaobserwować w ciągu mijających sezonów :)

Edyta z 02:39: IMO bezsensownie wypada sprawa z kontraktami sponsorskimi i kontraktem dla kierowcy. Brak jakichkolwiek wytycznych sprawia, że można się bawić w nieskończoność w negocjacje, a co gorsze, z mojej perspektywy mozna całkowicie olac grę na 3 wyścigi przed końcem. Nie opłaca mi się modernizować auta, bo wpadne w koszta; nie ma sensu zatrudniać nowego kierowcy, bo wydatki na sprowadzenie takiego są duże, a kontrakty często wzięte z niczego (przebijałem nawet po 30-40% od podstawowej gaży i nic). I jest śmieszna sprawa... 3 wyścigi do końca, przewaga 31 punktów na 5. miejscem i w sumie wygodniej mi zostać na minimalnym plusie niż walczyć o zyski w kolejnych wyścigach... Nie kumam tej gry :D




michal85 - 29 October 2008, 09:39
Za wiele czasu nie mam, więc króciutko...

Rookie nawet te kilka sezonów temu, kiedy było dużo mocniejsze niż to jest obecnie, nie wymagało specjalnie dużych umiejętności, aby wywalczyć awans. Tym bardziej mnie dziwi, że jeździsz na riskach rzędu 30 (ja nigdy nie przekroczyłem nawet 20-stu :) ). Ciekaw również jestem jak obliczyłeś to, że przy obecnej dyspozycji stać by Cię było na 5-6 miejsce w amatorach. Być może w obecnej sytuacji, kiedy jedziesz przez większą część trasy bez żadnych blokujących, to tak by było, ale już nawet w amatorach zaczynają się schody. Tylko przy niezwykle sprzyjających okolicznościach, albo wybitnie dobrym w qualach kierowcy, jestem w stanie uniknąć korków. Chyba nie muszę wspominać, że wtedy jedzie się dużo wolniej i traci cenne sekundy (w ostatnim wyścigu pewnie przez połowę trasy byłem blokowany tracąc na każdym okrążeniu jakieś 2 sekundy w porównaniu do tego, kiedy nikt przede mną nie jechał ).

Dziwi mnie również, że gdy wypowiadasz się o kierowcach to wspominasz tylko o OA. Przecież na dobrą sprawę nie można nic powiedzieć o driverach widząc tylko i wyłącznie ich OA.




binki - 29 October 2008, 11:31
Wybacz Perez, ale muszę zadać Ci pytanie. Czy grając w jakakolwiek grę oceniasz pełnię jej komplikacji po tutorialu? Bo tak naprawdę to rookie nie jest niczym innym, tylko właśnie tutorialem. Po ostatnich rozszerzeniach nawet Amateur lekko pod to podpada, ale to już mniej istotne, bo za góra dwa sezony wróci do normy.

Rookie ma Cię nauczyć podstaw i pewnych odruchów i tak jak tutorial, ma Ci zapewnić w miarę bezstresowe przejście do prawdziwej gry. W GPRO tak naprawdę każdy kolejny poziom to zupełnie inna gra. Na każdym poziomie kładzie się nacisk na inny element. I tak w amatorach masz pierwsze poważne spotkanie z planowaniem wydatków, w Pro będziesz się uczył treningu i rozwijania samochodu, a w master dowiesz się ile błędów popełniłeś wcześniej.

Ja też awansując z amatorów do master miałem czasy na pierwszą ósemkę. Niestety tuż po awansie okazało się, że te czasy z amatorów nijak się przekładają na lige wyżej i tak naprawdę zamiast walczyć o punkty walczyłem o miejsce w okolicach 30-go.

Rookie ma Cię nauczyć podstaw poruszania się po grze, amator nauczy Cię podstaw strategii, ale dopiero od Pro nauczysz się, że ta gra wcale nie jest łatwa.




Perez - 29 October 2008, 11:47
No i stąd był mój wcześniejszy post :) To co piszecie bardzo mnie cieszy, bo wynika jednoznacznie z tego, że - jak to binki piszesz - "każdy kolejny poziom to zupełnie inna gra". Mi chodziło tylko o to czy jak pojeżdżę 2-3 sezony i skrupulatnie je przeanalizuje, to później będzie już tylko posługiwanie się sprawdzonymi schematami. Z tego co piszecie, wynika że nie - i git :D. Zapowiada się więc ciekawie na wyższym poziomie :)

michal85 - te moje "obliczenia" odnośnie 5-6 miejsca, to nic innego jak porównanie moich czasów z czasami losowych grup w Amateur. Pogląd już zweryfikowany, bo jak binki pisze to on też miał czasy na pierwszą dziesiątkę, a ostatecznie wyszło inaczej :) Co do OA - doskonale zdaję sobie sprawę z tego, że nie da się opisać drivera widzą tylko OA. Ale mimo wszystko jest to jeden z tych współczynników, który najszybciej można porównać :)




binki - 29 October 2008, 12:21

No i stąd był mój wcześniejszy post :) To co piszecie bardzo mnie cieszy, bo wynika jednoznacznie z tego, że - jak to binki piszesz - "każdy kolejny poziom to zupełnie inna gra". Mi chodziło tylko o to czy jak pojeżdżę 2-3 sezony i skrupulatnie je przeanalizuje, to później będzie już tylko posługiwanie się sprawdzonymi schematami. Z tego co piszecie, wynika że nie - i git :D . Zapowiada się więc ciekawie na wyższym poziomie :)

Doświadczenie i dostep do dużej bazy danych z pewnościa bardzo w tej grze pomaga, ale tak naprawdę trzeba się nauczyć dużej elastyczności w planowaniu rozwoju i walki. Gra wciąż się rozwija i czasem zmiany wprowadzane przez adminów potrafią przewrócić rozgrywkę do góry nogami. Co prawda z prespektywy widać, że zmiany były słuszne, ale umiejętność szybkiej zmiany sposobu myślenia jest chyba najtrudniejsza.

A to jak gra się zmienia wraz z kolejnymi poziomami najlepiej obrazuje jakie strategie uważane są za bezpieczne na jakich poziomach. W rookie, ama mógłbyś wszystkie wyścigi pojechać na 1 stop i nikt by się nie zdziwił, bo jest to bardzo konserwatywna bezpieczna strategia. W elite bezpieczna strategia to 3 albo 4 stopy, a 1 stop to czysty hazard. Tyle, że tak jest teraz, a jak będzie za 2 sezony? Tego nie wiedzą chyba nawet admini...




huzar - 30 October 2008, 22:07

A to jak gra się zmienia wraz z kolejnymi poziomami najlepiej obrazuje jakie strategie uważane są za bezpieczne na jakich poziomach. W rookie, ama mógłbyś wszystkie wyścigi pojechać na 1 stop i nikt by się nie zdziwił, bo jest to bardzo konserwatywna bezpieczna strategia. W elite bezpieczna strategia to 3 albo 4 stopy, a 1 stop to czysty hazard. Tyle, że tak jest teraz, a jak będzie za 2 sezony? Tego nie wiedzą chyba nawet admini...

Strategia w elite, wydaje mi się bardziej zależy po prostu od typu kierowców, którzy tam jeżdżą, bo trudno szukac w elite kierowcy, który ma agresje 0 tylko raczej coś koło 200 a oni nie będą wozić cysterny z paliwem ze sobą. Natomiast w niższych klasach poszukiwani kierowcy to ci z jak najniższą agresją = niskie spalanie = 1 stop
- chyba że jestem w błedzie

Moim zdaniem kierowca (i odpowiednie jego używanie) w tej grze to jakieś 90% ewentualnego sukcesu lub jego braku




binki - 31 October 2008, 07:27

Strategia w elite, wydaje mi się bardziej zależy po prostu od typu kierowców, którzy tam jeżdżą, bo trudno szukac w elite kierowcy, który ma agresje 0 tylko raczej coś koło 200 a oni nie będą wozić cysterny z paliwem ze sobą. Natomiast w niższych klasach poszukiwani kierowcy to ci z jak najniższą agresją = niskie spalanie = 1 stop
- chyba że jestem w błedzie


Jesteś w błędzie. :)




martin - 15 November 2008, 11:35
Chyba nikt nie zauważył, że dziś miał miejsce restart i zaczyna się nowy sezon. Ja zostałem na drugi rok w Rookie. I zauważyłem zmianę w stosunku do tego, co było, kiedy dawniej grałem. Otóż po restarcie nie ma zerowania poziomu samochodu ani pieniędzy do poziomu 30 mln. Mnie to bardzo ucieszyło, bo mam niezły wóz i już na początku sezonu będę miał przewagę nad konkurencją :]. A z pieniędzmi też nie jest najgorzej.




binki - 15 November 2008, 15:27
W rookie jest pelny reset. Jezeli cos Ci sie nie zresetowalo to znaczy ze to jakis bug.




martin - 15 November 2008, 21:20
Ej, no to mnie zaskoczyłeś :-k. Więc coś jest chyba nie tak... A może coś się zmieniło od poprzednich sezonów?




Dzidektib - 16 November 2008, 05:41
A ja awansowalem do amatorow i mam dylemat nad kierowca.Nie mam zbyt duzego doswiadczenia i nie wiem na jakim poziomie powinien miec wspolczynniki.




binki - 16 November 2008, 09:35

Ej, no to mnie zaskoczyłeś :-k . Więc coś jest chyba nie tak... A może coś się zmieniło od poprzednich sezonów?

Są jeszcze dwie opcje:

1. Jednak nie zauważyłeś, że awansowałeś
2. Przeoczyłeś bonus za 17 wyścigów?

Radziłbym zgłosić do adminów, za wskazywanie takich bugów potrafią rozdawać supportera.




binki - 16 November 2008, 10:40
@Martin

Na Twoim miejscu najpierw bym spojrzał na grupę w której jesteś, bo jak dla mnie to to wygląda na Amateur-38 a nie na rookie ;)




martin - 16 November 2008, 15:41
O kurde, racja. Nie spodziewałem się, bo zająłem dopiero 8. miejsce. Kurczę, wolałem jeszcze z sezon w Rookie zostać, a tak jestem w Amatorach bez kasy, z przeciętnym samochodem i kierowcą i sezon zmarnowany.




binki - 16 November 2008, 17:52

O kurde, racja. Nie spodziewałem się, bo zająłem dopiero 8. miejsce. Kurczę, wolałem jeszcze z sezon w Rookie zostać, a tak jestem w Amatorach bez kasy, z przeciętnym samochodem i kierowcą i sezon zmarnowany.

Nie panikuj bo 3/4 amateur to w tym sezonie byłe rookie. Ze wszystkim można sobie poradzić, a że będą dodatkowe awanse to informowali już od dwóch sezonów. Zresztą wystarczyło kontrolować promotions list gdzie jak byk było widać że nawet 24 miejsce i 0 punktów pozostania nie gwarantuje.




Dzidektib - 17 November 2008, 08:14
Witam.
Mam pytanie do tych troche bardziej doswiadczonych graczy.
Ktory wg.was kierowca bedzie sie lepiej spisywal w amatorach?

1.
Concentration: 187
Talent: 88
Aggressiveness: 0
Experience: 80
Technical insight: 77
Stamina: 43
Charisma: 59
Motivation: 202
Reputation: 50
Weight(kg): 93
Age: 23

2.
Concentration: 126
Talent: 105
Aggressiveness: 5
Experience: 68
Technical insight: 58
Stamina: 50
Charisma: 152
Motivation: 197
Reputation: 16
Weight(kg): 72
Age: 24

3.
Concentration: 142
Talent: 103
Aggressiveness: 0
Experience: 131
Technical insight: 92
Stamina: 44
Charisma: 129
Motivation: 223
Reputation: 48
Weight(kg): 90
Age: 23

Prosze o odpowiedz;]




michal85 - 17 November 2008, 08:23
Jak dla mnie pierwszy. W rookie na pewno da awans ;)




Dzidektib - 17 November 2008, 08:58
@up

Mam na mysli amatorow;p




michal85 - 17 November 2008, 11:36
Wszystko oczywiście zależy od tego do jakiej grupy trafisz. Na pewno da Ci utrzymanie, a przy odrobinie szczęścia możesz wywalczyć nawet awans.




Fasol - 7 February 2009, 11:32
Nikt już nie gra?
Mamy właśnie 13 sezon...
Cały 12 zmarnowany jak dla mnie, gdyż się przeprowadzałem, nie miałem internetu, no i chcąc, nie chcąc zaliczyłem ponowny spadek do Rookie.
Tutaj też nie jest zbyt ciekawie, nie trafiłem dobrego kierowcy, także po 3 wyścigach mam dopiero 3 punkciki, lecz z niecierpliwością czekam, aż będzie "suchy rajd". W dotychczasowych dwóch, z trzech rozegranych padał deszcz, a i w nastepnym ma padać. :]




binki - 7 February 2009, 13:38

Nikt już nie gra?
Mamy właśnie 13 sezon...
Cały 12 zmarnowany jak dla mnie, gdyż się przeprowadzałem, nie miałem internetu, no i chcąc, nie chcąc zaliczyłem ponowny spadek do Rookie.
Tutaj też nie jest zbyt ciekawie, nie trafiłem dobrego kierowcy, także po 3 wyścigach mam dopiero 3 punkciki, lecz z niecierpliwością czekam, aż będzie "suchy rajd". W dotychczasowych dwóch, z trzech rozegranych padał deszcz, a i w nastepnym ma padać. :]


Jak nikt nie gra? Ja się wciąż męczę w Elite :P




Willow - 7 February 2009, 16:51
Ja się męczę w Master :)




binki - 17 February 2009, 17:57
Gdyby kogoś jeszcze interesowało, to dziś, przedstawiciel forum (ja dla mniej kumatych) startuje (o ile nie trafi się jakiś szalony cud) z Pole Position w Elite. :D Trzymanie kciuków wskazane. :)

EDIT: Cudu nie ma. Startuję z pole position. :)




Buła - 17 February 2009, 19:03
Że też Ci się chce tyle sezonów dalej grać w tą grę :keke: Nie no oczywiście gratki, czekamy na pierwsze zwycięstwo w Elite (chyba, że już dawno to zrobiłeś? :P)

ps. zmieniło się coś w tej grze przez ten czas? Są jakieś nowe opcje/możliwości itp. ? Czy nadal to samo ;)?




binki - 17 February 2009, 19:20

Że też Ci się chce tyle sezonów dalej grać w tą grę :keke: Nie no oczywiście gratki, czekamy na pierwsze zwycięstwo w Elite (chyba, że już dawno to zrobiłeś? :P )

ps. zmieniło się coś w tej grze przez ten czas? Są jakieś nowe opcje/możliwości itp. ? Czy nadal to samo ;) ?


Dopiero się rozkręcam. :)

Gra się odrobinę zmienia. Bez gwałtownych rewolucji, ale jednak wciąż trzeba kombinować. Opcji nowych raczej nie ma, ale za to jest znacznie trudniej.

I nie. Żaden Polak jeszcze w elite nie wygrał. To Pole Position też jest pierwsze w historii dla Nas. :) Ale za jakieś dwa sezony może tego będzie więcej. :)




Strona 1 z 2 • Wyszukano 410 rezultatów • 1, 2
 

 


 

 
Copyright 2003. Ziouo's serwis - Carpe Diem. Carpe Ziolo.